mandag, november 06, 2006

Julegaver...

En enkelt julegave er det blevet til i dag. Denne kosmetikpung/toilettaske. Min kæreste har 4 niecer (2 der er hans søsters børn og 2 der er hendes mands). Jeg tænkte at de skulle have sådan en kosmetiktaske med noget lækkert i hver i julegave. Så jeg skal altså sy 3 til. Jeg har klippet stoffet så jeg skal bare brodere det lille ord i hjertet og sy dem sammen i morgen.

Blomster her i efterårsmånederne er et must... I går bragte jeg denne amarylis hjem. Nu skal jeg bare finde et godt sted i vindueskarmen til den og vente på den springer ud... De er så smukke når de blomstre.
Nu vil jeg gå ud i bad og stå der rigtig længe. Fra i morgen og de næste 3 dage bliver der nemlig lukket for det varme vand!!! Nå ja jeg overlever nok, der er både planlagt tur i svømmehallen og træningcenteret så jeg skal nok komme i bad alligevel.
Hav det godt alle sammen og tak for de fine kommentarer, det er bare dejligt.

12 kommentarer:

Line sagde ...

Så supre toalettvesker! Kjempekoselige julegaver :o) Amaryllis er helt klart vinterens flotteste blomst! Ha en fin mandagskveld

Timotei sagde ...

Toalettveskene blir flotte gaver. Det sukkertøystripede stoffet var nydelig! Tilda nissene og englene var sååå fine. Skjønner at det må ligge mye arbeid bak.

Mia sagde ...

Så mye fint du lager - toalettveske, nisser og engler. Amaryllisen er min favorittblomst vinterstid. Gleder meg til den søte juletid når jeg har dem i hus (må alltid ha flere, og alltid hvite). Kos deg med varmtvannet mens du har det.

anniche sagde ...

Toalettvesken ble jo bare kjempe søt! Skulle likt å få en slik til jul ja;O)
Du er kjempe flink.
Hvorfor stenger man varmt vannet i tre dager?? Det høres da helt forferdelig ut;)

For the love of country sagde ...

Så snygg necessär du sytt! Har aldrig tänkt på att man kan sy en sån själv, smart! :)

kreoline sagde ...

Så kjempefin toalettvæske. Amaryllis må jeg også kjøpe de er så nydelige, et must til jul.

Hulda sagde ...

Jeg kan tenke meg at de jentene blir veldig glade for å få toalettvesker med noe fin sminke eller hårpynt i. Super julegave! Amaryllis er veldig fin i blomst. Har hatt både hvite og røde.

elin1976 sagde ...

Hei på deg. Så fin toalettveske. Det blir nok flotte gaver.
Har planer om å få kjøpt meg noen amaryllis også, men har ikke rukket det enda.
Skal ta en "førjuls shoppingtur" til helgen og få litt juleinspirasjon. Kommer vel hjem med en del da:o)

Karna sagde ...

Så flott gave, må jo være perfekt til nieser, med litt småsaker i....Jeg hadde iallefall blitt glad =)

Julie sagde ...

Kjempefin gave det der. Du er virkelig flink til å lage saker. Ja amaryllis er så fine. Håper jeg får blomster på min to planter som har vært grønne i flere år.

Sarah sagde ...

Tak for kommentarerne alle sammen.

Til Anniche: De har lukket for vandet fordi de skal renovere varmeveksleren,. (den der overfører det varme vand fra fjernvarme rørerne til vores rørsystem)
Det er ikke så spændende uden varmt vand og varme nu, men det ville være værre at undvære det til vinter...

Anonym sagde ...

Hej Sarah.
Sikke fine toilettasker, er vild med designet. Lod mig lige inspirere. Min mor ønsker sig en toilettaske, men har ikke kunne finde en passende så måske jeg skal kaste mig ud i at lave en selv. Er ikke særlig skrap til at sy, så er det et svært og langvarigt projekt? Ved du om jeg kan finde et mønster et sted? og vil du fortælle mig hvilke materialer jeg skal bruge?

Håber du vil hjælpe :)

Glædelig jul -Lina (linaskaalerud@gmail.com)