søndag, november 05, 2006

Nissepar og godnat engle...

I dag har jeg fået syet lidt juleting. Jeg har lavet dette nissepar. Ideen er fra Tildas jul, de er lavet med mønstret fotokopieret op (140%).

To godnat engle er det også blevet til. Egentlig ikke så juleagtige men fine at have i soveværelset/børneværelset.


På loppemarked i dag fandt jeg denne fine bog til kun 5 kr. "kunsten at give gaver" hedder den. den er fyldt med gode ideer til hjemmelavede gaver af alle mulige slags, der er også ideer til hvordan man sammensætter en original og elegant gave af købte ting. Og til sidst i bogen er der et afsnit om gaveindpakning. Jeg glæder mig til at se nærmere på den, det virker som om der er mange brugbare og spændende forslag til lækre gaver...
Her kommer en lille smagsprøve fra bogen!



På loppemarked fandt jeg også en enkel hyachintvase... Jeg må se om jeg ikke kan finde nogle flere næste weekend måske...

10 kommentarer:

For the love of country sagde ...

Så himla fina dockor! :) Boken ser fin och inspirerande ut också. :)

Julie sagde ...

Så fine engler og nisser du har laget. Du er virkelig flink. Kjempefin bok du fant, ser ut som det er masse flotte ideer i den. Så artig du fant en hyachintvase. Jeg fant også en på loppemarked i helgen. Har en lik fra før så nå har jeg to, da slipper jeg å kjøpe så dyre som de jeg ønsket meg : )

kreoline sagde ...

Så kjempefine engler, de var helt nydelige og koselige. Kjempefin idebok. Så kjekt å finne noe man har lyst på og trenger på loppemarked til en billig penge.

Sol sagde ...

Så nydelige som nissene og godnattenglene er!!!.... ;-}Jeg vet det er mye arbeid med å sy dem,men det er ekstra moro når man er ferdig og ser det fine resultatet. Ha en god natt,så blogges vi en annen dag ;-}
Klem

Karna sagde ...

Så søte engler og nissepar, har ikke prøvd meg på disse "dukkene" enda, men tror jeg må teste det ut....Dine ble kjempe fine!!!! Så fin bok du har fått fatt i også, greit med litt tips nå rett før jul =0)

katarina sagde ...

Tilda englene ble kjempe fine!! Du er virkelig flink å lage de tilda tingene du!Forresten hvor i KBH bor du? Er du i fra KBH?

Sarah sagde ...

Tak for de fine beskeder allesammen. Det er dejligt at få en kommentar med på vejen :o)

Til Katarina. Jeg bor i Holte ca. 15 km nord for KBH og altså ikke i KBH.

Hulda sagde ...

Så nydelige de nissene og englene var da! :) du er virkelig flink! Jeg har prøvd meg på noen av figurene, men syns ikke det er så enkelt. Du er jammen flink som har sydd alt på en kveld.

Flott bok du fant på loppemarked!

Gizmo sagde ...

Så søte det nisseparet og englene var. Den boken virket kjempe koselig med mange søte ideer, det passer vel fint nå når det nermer seg jul=)

Ellas lille hi sagde ...

Hei hei. Så fint nissepar og engler du har laget.
Koselig blogg du har.
Takker for titten ;)