onsdag, november 08, 2006

Tandlæge...

2 timer har jeg brugt i tandlæge-stolen i eftermiddag. Fy for pokker. Jeg havde mistet en plastik-fyldning og nu skulle tanden rodbehandles!!! Hver gang tandlægen pustede luft på tanden gjorde det ondt og hun kunne ikke forstå hvorfor, da hun havde fjernet nerverne i de 3 rodkanaler. Efter megen roden, pusten og AV'er fra min side viste det sig at jeg havde 4 rodkanaler i stedet for 3 i tanden.

Nu er det lavet og alt er i orden, men det var en drøj omgang i tandlægestolen. Jeg er helt ør i hovedet. Nu vil jeg sætte mig ind i den gode stol med tæppe på og slappe af, (og nyde at jeg først skal møde kl 9.30 i morgen).

Forresten har jeg fået varmen og det varme vand tilbage her til aften. HURRA!!! Håndværkerne blev færdige før tid. Perfekt... Billedet er et litografi af M. C. Escher. I sommers besøgte jeg hans museum i Haag da jeg var på ferie i Holland med nogle veninder. Mange sjove og interessante billeder. Prøv f.eks. at se på billedet ovenover. Hvor begynder stigen og hvor ender den?

6 kommentarer:

Timotei sagde ...

Å, stakkars deg, to timer hos tannlegen, huffameg...Da er du nok glad det er overstått. Toalettveskene dine ble så fine. Prikken over i-en med de broderte ordene. Artig bilde av Escher også. Jeg hadde en gang et hefte med flere av hans bilder. Det var et med fisker og fugler om hverandre husker jeg.

Julie sagde ...

Uff så kjedelig med rotfyllning. Hørtes virkelig vondt ut. Ja sånne bilder kan man jo bli sittende å stirre på kjempelenge. Skjønner ikke helt hvordan de får til å male slik.

Hulda sagde ...

Huff, så kjedelig hos tannlegen!! Kan tenke meg at det var både ekkelt og vondt. Artig bilde.

Karna sagde ...

Trøste klem fra meg, ikke noe koselig å sitte i tannlegestolen, men det er godt når det er over!! Håper du koste deg i godstolen!

anniche sagde ...

ÆSJ, OG UFF OG UFF OG UFF!!!!!!!!!
Nå synes jeg forferdelig synd på deg, skulle sendt deg en stoooor bukett med blomster ...
Nå fortjener du å kose deg ja.
Toalettveskene dine er bare nydelige, du er kjempe flink!

Mia sagde ...

Tannlegebesøk er ikke noe morro, nei. Men akk, så nødvendig! Og det blir jo gjerne en stund til neste gang...