søndag, januar 07, 2007

Helt alene...

Hmmm nogen gange kommer man ud for noget der får en til at tænke.

Jeg har været helt alene i weekenden (eller i et døgn:O))
.
Det lyder mere drastisk end det egentligt er.
.
Jeg læser jo til eksamen nu så min meget betænksomme kæreste besluttede at han og hunden ville tage på familiebesøg lørdag efter arbejde og blive der til søndag. Så kunne jeg få fred til at læse.

Jeg er næsten aldrig helt alene et helt døgn!!!

Det var lidt underligt lige pludselig at være alene. Jeg har ikke noget i mod at være alene, jeg synes faktisk det er dejligt at kunne gøre hvad man har lyst til. Men lige der da jeg kravlede ned under dynen synes jeg det var meget mærkeligt.

Det fik mig til at tænke over hvorfor jeg synes det var mærkeligt at være alene og hvorfor jeg ikke er mere alene end jeg er.

Jeg har aldrig boet alene. Og jeg må indrømme at jeg sjældent er alene om natten, men om dagen har jeg ofte fri mens min kæreste er på arbejde. Men der føler jeg overhovedet ikke at jeg er helt alene.
Sidste sommer fik vi vores hund. Siden har jeg ikke været alene et helt døgn (eller bare en dag)
.

Når han også er der, synes jeg ikke jeg er alene. Der er en der kommer efter en når man går i køkkenet, der er en der ligger ved ens fødder eller i sofaen når man ser fjernsyn og der er en der ligger i hundekurven (eller på sengen) når man sidder ved computeren.

Selvom jeg ikke tænker over det fylder det rigtig meget at have en hund i huset. Når jeg rejser mig fra stolen lytter jeg efter om han også rejser sig. Når jeg ikke har hørt ham et stykke tid, tjekker jeg lige hvad han laver. Jeg taler med ham når jeg går rundt i lejligheden og ordner ting.

De her ting gør jeg uden rigtig at tænke over det, så når han pludselig ikke er der er det virkelig mærkelig.

Ja ja, af en der aldrig troede hun skulle have hund er jeg temmelig solgt:O)

9 kommentarer:

Julie sagde ...

Så fin en hund du har sarah. Er det en labrador retriver? Hadde en slik en gang, en veldig god hund var det : )

Hulda sagde ...

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg er heller ikke vant til å være alene, iallefall ikke om natten. Har faktisk heller aldri bodd alene. Men, når jeg er alene av og til på dagtid, er det godt å ha hunden sammen med seg, hunder er godt selskap.

Mia sagde ...

Jeg trives godt i mitt eget selskap om dagen - men natten er en helt annen historie. Får ikke sove godt hvis min kjære ikke sover ved siden av meg (noe han heldigvis alltid gjør - reiser så å si aldrig bort - uten meg da...) Jeg hadde en katt og en hund (dalmatiner) før, men så ble jeg allergisk, og de måtte omplaseres. Da nar det tomt i huset en laaaang stund, men nå har jeg vendt meg til det (men savne dem, det gjør jeg).

Ellie sagde ...

Det er mye selskap i en hund, ja. Har hatt to hunder tidligere, men det begynner å bli en stund siden. Jeg har sendt deg en mail, vet ikke om du har fått den? Ha en god mandag!

ALIN sagde ...

Hei Sarah, så koselig fortelling! Hunden din føler nok det samme:)

Håper lesingen går bra!

Klem fra meg

anniche sagde ...

Hei Sarah
Rart det der- hvor menneskelig dyrene blir for en. Hvor mye selskap det kan vær ei en hund eller katt:)

Håper det går fint med lesingen din, det er sikkert ikke rent lite du skal igjennom før eksamen stakkars deg!!

Fru Obenhaupt sagde ...

He he, næ jeg troede heller aldrig nogensinde du skulle have hund! Men man bliver vel altid solgt, når man har sådan én trippende efter en, og som logrer med halen når man er sammen med den.
Dine svar passede ret godt på, hvordan jeg opfatter dig, og den måde du er på.
Hav det godt.
PS. Tænkte på om jeg skulle komme forbi til en kop kaffe engang i denne uge eller i næste. Jeg har ferie snart.

kreoline sagde ...

Det er godt å være alene av og til, jeg trives godt med det i perioder. Gjøre hva jeg vil, det er herlig, men jeg er mørkeredd, så nettene er verst. Godt å ha selskap av en hund, det er en stor trygghet. God natt Sarah.

elin1976 sagde ...

Jeg liker godt å være hjemme alene hvis prinsessa er her sammen med meg. Hvis ikke blir det liksom litt tomt. Når mannen reiser bort pleier jeg å ta en skikkelig oppryddning i huset. Da kan jeg kose meg med det utover kvelden uten å ta hensyn til at noen skal sove. Prinsessa reagerer ikke på støvsugeren kl. 24.00.(he-he)
Klem fra Elin:o)