fredag, februar 16, 2007

Fastelavn...

I dag har jeg været rigtig flittig;O)

Bagt boller og kage, vasket 7 maskiner tøj (gad vide hvor alt det tøj kommer fra), været til træning og syet lidt (snart er der påskelam...).

Nu er jeg træt og skal snart i seng og sove sødt:O)

I denne weekend skal jeg på fastelavnsweekend med mine FDF-børn.

Jeg skal desværre på arbejde når de andre slår katten af tønden. Så de må klare den uden mig.

Her er nogle flotte billeder af udklædte børn og voksne fra en tidligere fastelavnsfest...

Er "hun" ikke yndig...





Hav en rigtig god weekend allesammen.

Update:
Pia spurgte hvad fastelavn er. Så jeg ville lige skrive lidt om det.
Fastelavn er en gammel tradition. Det var en fest man holdt inden de 40 dages faste indtil påske (da Danmark stadig var katolsk). Til fastelavn kunne man afreagere og spise alle de ting man skulle undvære i fasten.
I Danmark fejres fastelavn med udklædning, tøndeslagning, fastelavnboller, godteposer og raslen (børnene går fra dør til dør og synger, og får så småpenge ved dørene).

12 kommentarer:

molly's heaven sagde ...

God weekend til deg også;)

Ellie sagde ...

Så flink du har vært idag, da! Det er mer enn man kan si om meg...Ha en riktig god helg!

Karoline sagde ...

Det var litt av en innstats:) Ha en deilig helg og ja, kom tilbake puten når du har tid. Det er ingen hast, var bare at jeg fikk lyst og liksom reservere den. VH Karoline

Julie K sagde ...

ha ha det øverste bildet var jo riktig så fint : )

anniche- design shop sagde ...

Så flink du har vært da Sarah!
Lykke til og ha en flott fastelaven:O)

Pia sagde ...

ja du är duktig...vad är fastelaven?

Sol sagde ...

Heia Sarah.Jeg ønsker deg en fortsatt god weekend ;-} Morsomme bilder, så fine kostymer de har. Jeg er ikke noe god på å kle meg ut selv,men synes det er morsomt å se hvordan barn kler seg ut når det er fastelavnskarneval.
Klemmer.

Tonje sagde ...

For noen morsome flotte bilder=) Kos deg masse i morgen=)

Karna sagde ...

Jeg visste ikke at dere feiret fastelaven på en slik måte i Danmark. Her er det bare en markering med fastelavensris og kremboller...

Mia sagde ...

Så koselig med fastelavenfeiring. Her hos meg har det vært hverken boller eller ris (men angrer litt på det nå... det er jo koselig med diverse tradisjoner og feiringer)

ALIN sagde ...

Hei Sarah,

da var week-enden over allerede! Men så flittig og flink du har vært. Det kunne godt jeg vært mer om dagen...

Ha en fin mandag!

Klem fra meg

Pia sagde ...

hej jo jo nu har det gått upp ett ljus fastlagsdagen fettisdagen...är det ju
tack ändå..:)