onsdag, februar 21, 2007

Sne og Simba...

I dag er der "snestorm" i Danmark. Eller det vil sige at der bare er sne og vind...!
Jeg må nu sige at det er koldt og væmmligt derude, derfor sidder jeg her ved computeren med en kop te.



I dag har jeg været ved dyrelægen med vores hund, Simba. Han skulle vaccinres og have et sundhedstjek. Han er fin og rask og lige som han skal være, han skal bare lige tabe et kilo... Hmmm det er ikke sådan at være en kastereret labrador...


Simba er 3 1/2 år. Vi hentede ham for ca 2 år siden hos dyrenes beskyttelse. Vi ved ikke noget om hans liv før vi fik ham, men han er en glad og fin hund.
Han elsker at være ude, men går bestemt ikke af vejen for en lur på "sofaen".


Jeg fandt en "udfordring" derude i blogverdenen og vil nu også tage den:
(ja jeg har ikke ulejliget mig med at oversætte den)

- Hur många liter mjölk i kylen?1 liter, økologisk minimælk til te og kaffe.
- Hur många läppglans/läppstift/lypsyl i väskan? 1 tube "eight hour creme" fra Elisabeth Arden.
- Hur många böcker på nattduksbordet? 1 sudoku-bog, 1 dermatologibog, en stak artikler + ugeskrift for læger, 2 bøger om hunde, belladonna-dokumentet og en bog min kæreste læser.
- Hur många tidningsprenumerationer? jeg abonnere kun på "ugeskrift for læger", men køber mange blade fast: Hendes verden, Isabellas, boligliv....
- Hur många år i skolan? 18 (hvor må jeg være klog) jeg mangler 1 endnu.
- Hur många bloggar läser jag per dag? Det er ikke hver dag jeg har tid, men de fleste dage læser jeg over 20. (dem på min liste)
- Hur många nära vänner? 4
- Hur många år? 28
- Hur många knappar på dig? 0 (er i træningstøjet)
- Hur många barn? 0.
- Hur många husdjur? 1 hund (se ovenfor)

14 kommentarer:

Julie K sagde ...

Så fin han er da, og så godt at han kom til dere : )

Helle sagde ...

Simba var jo riktig fin, Jeg har også utrolig lyst på hund:( Lammene du har sydd ble kjempefine, liker godt både de hvite og sorte. Ha en fin dag:)

Mia sagde ...

Så dere får litt snø, dere også. Her er det nok av det, og ikke minst bitende kaldt. Men våren kommer vel etterhvert - og i mellomtiden er det jo deilig å sitte inne og se flammene i ovnen og kjenne at den varmer.

Simba, han ser jo bare god ut, han.

Liv Hilde sagde ...

Hei Sarah !

Så fin en hund ! Flott at han har kommet til dere ! Jeg har fått spørsmål fra en venninne ; kan man få kjøpt flere av dine soverom/ baderomsengler ? Hun har så lyst på en slik engel ! De er jo så flotte. Hilsen Liv Hilde

Bolina sagde ...

Hei Sarah!
Så flott at Simba fikk komme til dere, og fikk et flott hjem :)
Lammene er bare UTROLIG søte, kjempeflink er du!!!
Ha en fortsatt fin uke :)
Klem fra Bolina.

Ellie sagde ...

Kaldt og surt her også idag, da er det godt å kose seg inne, iallefall om jeg klarer å få fyr i ovnen :-). Så fin Simba er, venninnen min hadde også en hund som het Simba, men han var en collie. Ha en god torsdag!

Hulda sagde ...

Lammene du har sydd er virkelig fine. :) Flott hund du har også.

Mita`s hjørne sagde ...

Så på tv`n at det var masse vind og snø i Danmark i dag, huff...

Søt hund, fin seng han har - soffaen...

Lammene du har laget er sååå nyydelige - kosselig med slikke små lam...

Ha en fin kveld, fårhåpe dere får bedre vær...

ALIN sagde ...

Hei Sarah!

Så fine bilder av Simba, han ser ut som en god hund:) Godt å høre at han er frisk og i fin form.

Lammene dine var fantastisk søte!

Ha en fin torsdagskveld,
klemmer fra meg

Guldkant På Livet sagde ...

Ha en mysig helg med dina gulliga labrador! Lyckliga honom att just du hämtade honom från djurens vänner... // Mari.

Solstad sagde ...

Heisann, veldig fin hund dere har....heldig var han som fikk komme til dere :)
Ha ei fin helg! Klem.

Karna sagde ...

Veldig skjønn hund, som ser ut som han stooor koser seg, er kommet til rett hjem!!!

Nå vil vi ha vår ikke sant, ikke mer snø nå!

daisy sagde ...

Tusen takk for hyggelig hilsen i bloggen min!

For en skjønn hund dere har! Vi driver også å planlegger kjøp av hund, men har tenkt å vente litt enda. Til vi får kjøpt oss leilighet, og har kommet oss litt ut av byen.. Ser ut som om han stortrives hos dere!
Fine lam du har sydd!

Ønsker deg en flott søndag!

Cathrines blogg sagde ...

Det er veldig artig å lese slikt om andre som man overhodet ikke kjenner. Fin blogg:)