mandag, marts 19, 2007

Chokoladekage og øjne...

I dag er internettet
M E G E T . L A N G S O M T

Det er min tålmodighed slet ikke til. Så det bliver bare et lille indlæg og så må turen rundt på bloggene vente til i morgen.


Jeg har været til den sidste undervisning i "øjne" (ophtalmologi) i dag. Uha det kom helt bag på mig at det var sidste gang. Det vil sige at eksamnerne er lige rundt om hjørnet! Tiden går og går jeg synes lige det her semester er begyndt:O)

Jeg synes nu alligevel jeg ville fejre det med at lille oversigtsbillede af øjet.



Det var også blevet min tur til at have kage med til undervisningen. (Professorens hold har altid kageordning:O))

Jeg havde bagt denne chokoladekage som jeg havde fundet i et blad. Jeg synes selv den blev ret god.

150 g blødt smør
200 g sukker
200 g mørk chokolade
6 æg (M)
120 g mel
1 tsk bagepulver
1 tsk vaniliesukker

Rør smør med halvdelen af sukkeret (100g)
Smelt chokoladen over vandbad og bland i smørblandingen. Tilsæt æggeblommerne og pisk.
Tilsæt mel, bagepulver og vaniliesukker.
Pisk æggehviderne stive med resten af sukkeret. vend hviderne i dejen.

Bages i en springform på 22 cm i ca 40 min ved 175 grader (ikke varmluft)
Bages lidt kortere tid hvis man gerne vil have et lidt mere klæg kage!

Velbekomme...

Jeg skal til at pakke min sportstaske og så i seng. den står på morgentræning med min søster i morgen tidlig.
Og i morgen aften skal vi have "sing in" til FDF. Det vil sige at vi får besøg af en anden kreds og så skal vi lære alle de nye sange i vores sangbog.

Hav en god dag allesammen.

9 kommentarer:

Ellie sagde ...

Det var veldig å dere koser dere i undervisningen, da ;-). Den kaka så jo aldeles nydelig ut. Ha en god tirsdag!

Bella sagde ...

Sukk, den så meget god ut! Ha en fin tirsdag! :)

katarina sagde ...

eh..welcome to my world! :-) Gøy ikke sant..not?

Mia sagde ...

Herlig kake, får lyst til å prøve den ja... Og ikke lenge til eksamen igjen...? Huh, som tiden går...

AnKa sagde ...

Den sjokoladekaken så veldig god ut:-) kanskje jeg må prøve å bake den til helga.
Ønsker deg ei forsatt fin uke

Yvonne sagde ...

Du har så fine bilder på siden din!! Det er rett og slett deilig å se på. Også blir jeg så glad av å lese det du skriver.. så lett og ledig. Lykke til med lesning til eksamen!

Yvonne
www.fjellvang.no/quilt

Fru Obenhaupt sagde ...

Hold da op nogle fantastiske billeder. Kanont kamera du har købt dig. Håber du har det godt.

Coeur de beurre sagde ...

Can I invite myself for tea time... My heart cracks for all chocolate delicates...
Love from Belgium

elin1976 sagde ...

Takk for leksjonen om øyet og oppskriften på sjokoladekaken. Jeg elsker sjokoladekake. Jeg måtte egentlig bare innom deg for å ønske deg en flott vår dag. Masse klemmer fra Elin:O)