onsdag, marts 14, 2007

Souvenir...


Selvom jeg den sidste uge har befundet mig langt ude for lands lov og ret er det alligevel lykkes mig at slæbe nogle "souvenirs" med hjem.

Vätterns Väveri købte jeg en ny lille dug til vores spiseplads i køkkenet. Vätterns väveri er en af defå linnedvæverier der stadig findes i Sverige. De har mange flotte duge i masser af fantastiske farver og i en helt utrolig kvalitet. Næste gang jeg kommer forbi er jeg nok nød til at købe en dug til vores spisebord.

Her er et billede af dugen tæt på.

En flot rød Dalahest havde jeg også med hjem. Jeg var godt nok ikke i Dalarne, men en dag tog mig og svigermor bilen og kørte de ca 200 km til Mora for at se på byen og Dalaheste.
Du kan se hvor vi købte dem og læse mere om Dalaheste her.
Jeg synes de er rigtig fine. Jeg købte også en sort til min søster...

Lidt stof blev det også til i en butik i Mora. Det skal være til mit allerførste patchwork-projekt. Lige nu er det i vaskemaskinen så det vare ikke længe før jeg kan gå i gang.

Ja jeg har fået købt mig et nyt kamera. Det blev ikke et Canon men et Olympus... Jeg bikser stadig med at blive helt fortrolig med det men jeg er glad og godt tilfreds...
Hav en god dag allesammen.

9 kommentarer:

Fru Obenhaupt sagde ...

Halløjsa der,
Fantastisk dug, som du har fået købt. Den kunne jeg også snildt være faldet for.
Håber ellers det går godt hos Jer. Vi må snart finde en dag at ses i!
Hav det godt og hils.

Lisa sagde ...

Den duken var jättefin! Skulle jag vilja ha...

Koselig koselig sagde ...

HEi Sarah - gratulerer med nytt kamera :) Det ser kjempefint ut! Dalahesten din er så skjønn, liker de kjempegodt :)

Du Sarah, hvordan gjorde du når du laget dine kategorier her på siden? Sånn skulle jeg likt å ha laget på min blogg også? Kunne du gitt meg "oppskriften" på det? Tusen takk på forhånd, hilsen mette :)

Aid sagde ...

Det blir spennende å se hva du skal sy ! Kjempeflott duk du har kjøpt forresten!

Mita`s hjørne sagde ...

Gratulerer med nytt kamera...
Nydelig duk, flott hest og så masse fine stoffer...
Har også forandret bloggens utseende - det går mot vår og lysere tider, da er det godt med forandring...

Ha en flott kveld...

ALIN sagde ...

Hei Sarah!

Så hyggelig å ha deg tilbake fra ferie. Det ser ut som en kjempefin hytte og at dere kunne nyte flott natur!

Wow! Masse bra shopping har du gjort også! De stoffene var helt nydelige...gleder meg til å se hva du lager av det!

Grattis med nytt kamera!
Knus fra meg

Ellie sagde ...

Hei!

Fine souvenirer du har med deg hjem fra Sverige. De hestene er jeg også svak for. Gratulerer så mye med nytt kamera, også! Det vil du nok få mye glede av. Ha en riktig fin torsdag!

Hulda sagde ...

Ser ut som du har fått deg et bra kamera! Flott duk og Dala hest du har kjøpt, og stoffene var virkelig lekre! De får du nok laget noe fint av.

elin1976 sagde ...

Hei Sarah.
Så mange flotte ting du hadde kjøpt på turen din. Slike duker, som virkelig er god kvalitet er ikke å forakte. Som regel kjøper man jo litt billige duker for å ha noe nytt på bordet.
Jeg har mange duker men bare en som virkelig er av super kvalitet. Den blir aldri brukt!

Klart man må ha med seg suvenirer etter sine turer.
Stoff kan man aldri få nok av. Når jeg reiser ned til danmark i sommer skal jeg kjøpe metervis....

Da skal jeg og på på Bagagerums marked og kremmermarked i Ebeltoft. Å som jeg gleder meg.
Ha en fin dag. Masse klemmer fra Elin:O)