søndag, april 08, 2007

Påskeferie...

I dag har det været regnvejr...
Så efter en tur i træningscenter og på kirkegården satte vi os og så film.
Jeg har længe gerne ville se "little miss sunshine", så nu skulle det være.
Jeg blev ikke skuffet. Det er en virkelig sød og sjov og dejlig film...
I går gik vi en tur i "Dyrehaven" nord for København.
Dyrehaven er en skov der ligger rimelig tæt på hvor jeg bor.
I 1600-tallet blev området omdannet fra marker til jagtområde for kongen.
Ved alle indgange til området findes de karakteristiske røde porte. Alle portindgange har et såkaldt porthus tilknyttet, bygget over samme skabelon, hvor skovløberen boede/bor.
Dyrehaven er udpeget som naturskov hvilket betyder at beskyttelse af naturen går forud for at dyrke træ. Gamle træer fældes kun, hvis de er til fare for publikum.
I Dyrehaven findes en hjortebestand på ca. 2000, fordelt på 300 krondyr, 1600 dådyr og 100 sikaer.
Så der er rig mulighed for at se på dyr.
Bare se på de efterfølgende billeder.


Dyrene er vant til mennesker, så man kan faktisk komme ganske tæt på.


Til sidst et billede af Simba og Jacob i en gammel gammel eg...
Er de ikke søde?

Hav en god dag allesammen

13 kommentarer:

JULIE K sagde ...

Å så morsomt med den store eken. Jeg så ikke simba med en gang, men forstørret bilde og da ser man jo at han titter veldig på deg : )

Koselige zoo bilder : )

Ha en fortsatt fin kveld. Klem

elin1976 sagde ...

Så koselig dag dere har hatt.
Jeg liker så godt å gå i dyrehager. Den beste opplevelsen jeg har hatt i en slik var i Randers regnskov. Fantastisk. Vil dit denne sommeren bare for å se om det har kommet noen nye dyr. Har du vært der? Kan anbefales.
Fpr et stort tre.... Det må da være skikkelig gammelt.
Hunden din likner veldig på min Dina. Svarte som natten begge to.
Dina er en blanding av border collie og elg hund
(vet ikke om det heter elg på dansk men men) Kjempeflott saue hund og veldig lydig og lærevillig. Hun kan det meste som er verd å kunne.
Ha en fin kveld, Sarah. Masse klemmer fra Elin:O)

Mia sagde ...

Heldige du som har "bare" hatt regn... Her har nemlig alt blitt hvitt igjen - det begynte å snø på ettermiddagen, og har ikke gitt seg før alt var vinterlig og hvitt (åh, nei... vi som ville ha tidlig vår og det hele...) Herlig bilde av Jacob og Simba. Og når får vi se bilde av Sarah...? Klem fra meg.

Cia sagde ...

hejsvejs!
vilka fina bilder du har, jag är hit titt som tätt och läser:)

Guldkant På Livet sagde ...

Jo, Simba & Jacob var mycket söta där i den gamla eken! Och såna fina bilder på alla hjortarna! Ha en fortsatt bra påsk önskar Mari.

Koselig koselig sagde ...

Så koselig å gå i dyrehave, det liker jeg også! Veldig fint det siste bildet av din kjæreste og hunden din, det var utrolig flott! (Sett ramme på det) :)

Dere er flinke som trener... host host ;)

moderncountry sagde ...

Så fine bilder og en herlig tur så det ut som dere har hatt :)
Man trenger jo ikke være bran for å besøke en dyrehage, jeg har enda stor glede av det enda, og jeg er over 30 :) Dyr er herlig, og jeg kan ikke leve uten! Nydelig hund :)

Mita`s hjørne sagde ...

Oi for en stor Eik, den så jo riktig morsom ut...
Så mange flotte dyr, rart å se at de er så tamme...

ha en flott kveld...

Fru Champagne sagde ...

Å, så flotte billeder fra Dyrehaven..det er riktig sjov at komme så tætt på dyrene..nå længter jeg tilbage..MEN det er kun kort tid til jeg tar en tur dertil..
Så må du have en riktig god uge!

Helle sagde ...

Vakre strandbilder. Fikk frem en liten lengsel etter Danmark. Koselig bilde av Jakcob og Simba i treet:) Klem fra Helle

kreoline sagde ...

Nydelige bilder både fra parken og stranden, hunden koser seg i vannet. Ser ut som du har hatt en fin og rolig påske, du trenger vel det når du nå skal opp til eksamen igjen. Lykke til med lesingen, ha en kjempefin hel Sarah. Klem.

Ellie sagde ...

Så flotte bilder, og for en fantastisk eik! Det er visst litt seint for meg nå, for jeg synes det stod at dere satt på kirkegården og så på film. Hørtes litt spesielt ut ;-). Ønsker deg en god helg!

elin1976 sagde ...

Jeg har en utfordring til deg på bloggen min.