fredag, maj 11, 2007

Billeder fra Berlin...

Så er jeg hjemme igen efter en rigtig dejlig tur til Berlin. Der kommer et par rejse reportager de næste par indlæg...



Vi begynder fra oven. Vi var oppe i denne store luftballon. Den var godt nok tøjret til jorden med et kabel så den ikke fløj væk. Det var rigtig sjovt, jeg elsker sådan noget...


Billeder fra luften. Det første er taget over mod tiergarden, banegården og rigsdagen. Det andet er af Postdamer platz. Muren løb lige i gennem her og der var ingenting da muren fald. Nu er der bygget kæmpestore højhuse af millionfirmaer....


Billede fra Sony-center på Postdamer Platz.

Der er den hyggeligste overdækkede "gård". Jeg synes det er virklig flot.



Billeder af kuplen på rigsdagen. Her er jeg virkelig solgt. Selvom man har sat kuplen på en "gammel" bygning og den jo ikke er samme "stil" synes jeg den er helt utrolig flot og fascinerende. Den er så smuk og det er en stor oplevelse at se den på tæt hold.

Desuden sender spejlene i midten lys ned i salen, solceller og et "jordsystem"klarer alt op og nedkøling af bygningen samt halvdelen(!) af energi forbruget.

Det er godt tænkt....




Fjernsynstårnet.

Det er ikke til at tage et billede i Berlin uden der er byggekraner, stilladser eller ting under ombygning med. Det synes jeg billedet er et meget godt eksempel på.


Til sidst Berliner Dom. Den er fra ca år 1900 og blev temmelig beskadiget under 2. verdenskrig. Nu er den fin og helt igen....


Der er så meget at se og opleve i Berlin. Byen er fyldt med historie, der er så tæt på at det bliver vedkommende, relevant og utroligt interessant. Der er virkelig stof til eftertanke...

Jeg skal besøge Berlin igen, det er helt sikkert.


Hav en god dag allesammen.

10 kommentarer:

Karina sagde ...

Dejlige billeder fra Berlin. Desværre var vejret ikke så godt da jeg var der, men kuglen på Rigsdagen ER bare flot og imponerende.
God weekend
Karina

Tonje sagde ...

hei og velkommen hjem=) Koslig å se deg her inne igjen. Så masse flotte bilder av Berlin.
Ha en fin helg!

Ellie sagde ...

Så flotte bilder fra Berlin! Tenk at du var oppe i den ballongen, må ha vært en fantastisk utsikt derfra!

Timotei sagde ...

Velkommen hjem fra ferie! Ser ut som du har hatt en riktig fin tur. Og så luftballong da, det hadde jeg aldri turt, høydeskrekk som jeg har...

JULIE K sagde ...

Så flotte bilder fra Berlin du har tatt : )

Mita`s hjørne sagde ...

Flotte bilder, så godt at du fikk en flott tur...

Ha en flott søndag...

Koselig koselig sagde ...

wow for noen stilige bygninger og kupler. Ser ut som en riktig flott by Berlin. Håper du hadde fint vær der også, det ser sånn ut av bildene da. Ballongen ble den senket da for at dere skulle kunne gå på og så heist opp? Hihi... jeg hadde dånt av forskrekkelse, hahaha... tror ikke jeg hadde turt faktisk. *ler*

elin1976 sagde ...

Så bra at du er hjemme igjen. Håper du har hatt en skjønn tur. Det ser slik ut på bildene at turen har vert vellykket. Ha en flott dag. Klem fra Elin:O)

Guldkant På Livet sagde ...

Å va roligt att titta på dina fina bilder från Berlin! Jag har också varit där och det är en häftig stad tycker jag med mycket att se och shoppa. Den första bilden där var ju så läcker men var ni uppe i en sån!?? DEt hade jag aldrig vågat! Välkommen hem igen! Mari.

Anonym sagde ...

Hej Sarah
En lille hilsen fra mig
Hilsen Mor