tirsdag, maj 22, 2007

Dagens ret og blomster i min have...

Jeg er gået i gang med at skrive min opgave om bakteriel meningitis, det skal ende med at blive noget der ligner en videnskabelig artikel. Jeg sidder i bunker af artikler og journaler og prøver at finde hoved og hale i det hele. Jeg må indrømme at jeg synes det er lidt svært! Men det er også rigtig spændende...
Jeg vil lige dele en hurtig opskrift med jer. Det her fik vi til aftensmad i går. Uhmm
Nye danske kartofler med grønsager og pesto.
Det er lidt en "reste"ret, det vil sige man kan tage de grønsager man har (og kan lide).
Jeg brugte:
broccoli(ca 200g), peberfrugt (1 stk), løg(1stk), gulerod(2stk) og squash(ca 1/2)
1 fed hvidløg og saften af 1/2 citron
ca. 10 mellemstore kartofler
1 spsk pesto (jeg brugte en jeg havde købt)
Kog kartoflerne
Grønsagerne + hvidløg skæres i mindre stykker og steges i lidt olie. Citronsaft tilsættes. Steg grønsagerne til der stadig er bid i dem, brug evt. låg.
Vend pestoen i grønsagerne og bland kartoflerne i bagefter. (skær evt. kartoflerne over)
Vi spiste det som hovedret (man kan evt spise brød til).
Men det kan også bruges som tilbehør til kød eller fjerkræ.
Man kan som sagt bruge de grønsager man har fx. blomkål, grønne asparges, forårsløg,

Så til min have...

Her til morgen er min klematis sprunget ud. I år er der endelig kommet flere knopper på. så jeg kan glæde mig til mange flotte blomster.

Jeg har også en anden klematis. Den har mindre blomster og har faktisk blomstret et stykke tid.

Jeg har købt Petunia med små blomster til at plante ud i en af mine krukker.

Og så har jeg også købt denne blomst. Jeg kender den faktisk ikke og damerne i blomsterbutikken kunne ikke fortælle mig så meget om den. Jeg synes den var ganske fin.

Hav en god dag allesammen.

10 kommentarer:

JULIE K sagde ...

Å så god mat da. Jeg elsker jo kartoffler, så dette var noe for meg. Utrolig så mange blomster du har, her tar det tid før klematisen slår ut ja. Kjempekoselige bilder under også, og knut er jo utrolig søt : )

elin1976 sagde ...

Så godt det så ut med maten du har laget i dag. Her sitter jeg å tygger på et stykke brød med faktisk dansk leverpostei.
(ingen over ingen ved siden av) Blomstene i hagen din er riktig så vakre. Her har det ikke vært noe særlig vær til å være ute i hagen men i morgen skal det bli bedre. Ha en flott kveld min venn. Klem fra Elin:O)

Milly sagde ...

Så nydelige farver det var på klematisene dine, de ser kjempesøte ut!
Lykke til med oppgaven!

Hulda sagde ...

Jeg ble sulten av å se på den deilige maten du har laget. :) Flotte blomster også!

Ellie sagde ...

Det så ut som både god og sunn mat. Så fine blomsterbilder du har tatt, også! Lykke til med oppgaven!

koselig sagde ...

Åh nå ble jeg sulten... nam det så godt ut

Solstad sagde ...

Heisann, nå er det en stund siden jeg har lagt igjen kommentar hos deg :)
Den maten såg riktig god ut mmmmm...
Flotte blomsterbilder, er det ikke deilig med blomster og ...snart sommer ?
Ha en forsatt fin kveld! Klem.

Guldkant På Livet sagde ...

Tack för gott recept!! Tjusiga blomsterbilder på Klematis och Petunia!! Mari.

Yvonne sagde ...

Hei

En liten kommentar for å la deg vite at jeg var innom og "nøt" siden din... som jeg gjør fra tid til annen..

Newyorkerbyheart sagde ...

Hej!

Hvor ser maden lækker ud og sikke smukke blomster.

Jeg er jo et rigtigt "mad-øre", så min jagt på nye opskrifter har sendt mig forbi din side :-)

Har du lyst, er du altid velkommen til at kigge forbi min madblog....

Mange hilsner
Newyorkerbyheart