onsdag, september 19, 2007

En lille opdatering...

Hej Allesammen.

En lille opdatering herfra...Det bliver nok et længere indlæg.
Tusind tak til jer der kigger forbi og oven i købet skriver en kommentar selvom indlæggene herfra kommer med meget spredte mellemrum. Det er bare så dejligt.

Skolen er begyndt igen og det går bare derud af. Jeg har været 4 uger på Gynækologisk og Obstetrisk afdeling. Det har været en stor oplevelse, hvor vi virkelig fik lov at lave noget og prøve en masse ting. Jeg har været med til fødsler (taget imod et barn som sagt tidligere), været med til at lave kejsersnit, undersøgt gravide (blandt andet Ultralyd - det er bare svært...) og lavet en masse gynækologiske undersøgelser. Vi kan vist alle tale med om at det ikke er den mest spændende undersøgelse at få lavet, derfor er det også vigtigt at man har prøvet det nogle gange inden man selv skal til det.

Nu er jeg så på pædiatrisk afdeling (børneafdelingen). Jeg er lige begyndt, men jeg tror det bliver rigtig lærerigt.

Det er jo sidste semester jeg er på og bliver derfor færdig til januar (som læge). I Danmark er det sådan at man skal i turnus (arbejde som læge i 18 mdr. på hospital og i almen praksis) før man kan få sin autorisation. Hvor man skal arbejde henne i sin turnus afgøres ved lodtrækning. man får et nummer og så er nummer 1 første vælger! Jeg har fået mit nummer nu, og med det nummer kan jeg blive her på Sjælland og Jacob og jeg kan blive boende sammen uden han skal ud og finde nyt arbejde. Det er bare rigtig dejligt.


Billederne her er af en ny citruspresser jeg har købt, da der var kunsthåndværkermarked i København. Jeg synes den var så fin og lækker. Jeg elsker citruspressere... Det er en pige der hedder Britt Villadsen der har lavet den. http://www.brittvilladsen.dk

Jeg elsker Origins.
Deres produkter er bare det rene luksus. De er lavet med essentielle olier og dufter simpelthen fantastisk. De laver et bredt udvalg af produkter og jeg synes tit man kan finde det man leder efter, og så er det oven i købet helt fantastisk lækkert. Ren forkælelse...
Nu til nogle eksempler: Skubben her nedenfor købte jeg i foråret, den er med dødehavs salt, hvidt og brunt sukker samt oliven olie og så dufter den af mynte og Rosemarin så det er en sand fornøjelse. Sæben ovenover er det seneste indkøb. Jeg manglede en hverdagssæbe og faldt over denne: Jump start. den er baseret på vegetabilske produkter og er med kanel, Geranium Olie, Lavendel og Ylang Ylang.

Nu vil jeg løbe igen. Det er tid til at lave lidt aftensmad.
Hav det godt allesammen.

1 kommentar:

Koselig koselig sagde ...

Hei hei Sarah :) Så det var lege ja, jeg fikk inntrykk av det! Ønsker deg lykke til i turnustiden også må jeg jo si. De går et år i turnus her på sykehus i Norge, 6 mnd på kirurgisk avd, og så 6 mnd på medisin, og så reiser de ut og er turnuslege i distriktene. Samme i Danmark kanskje?
Har forrsten hørt av turnusleger her i Norge som har studert i Danmark at det er bedre betalt her i Norge. Kanskje noe å tenke på?
Lykke til i allefall! :)