torsdag, november 29, 2007

Støt julemækesagen...

Husk at komme de julemærker på julekort og breve...

Se hjemmesiden her. Her kan du bestille julemærker lige hjem i din postkasse og så er du helt fri for at skulle på posthuset:O)

Man kan også købe et elektronisk julemærke til at komme på alle ens emails... Se her.
Så støtter man den gode sag selvom man ikke er til pen, papir, kuverter og frimærker.
Jeg har selv gjort det og det er rigtig let. (kun 50 kr for private og 250 kr for virksomheder. Man må gerne give mere.)

Hver år hjælper julemærkehjemmene 700 børn med at få et pusterum fra hverdagen.
I 1992 var jeg på julemærkehjem. Hovedårsagen var at jeg var overvægtig, jeg tabte mig også, men der ud over ændrede opholdet mig som person og gav mig utrolig meget selvtillid med hjem (mere end jeg havde i forvejen). Man bliver mødt som den person man er, der bliver sat krav til en som man opdager man sagtens kan opfylde (selvom man troede man ikke kunne), man får mod på at prøve nye ting, man får gode venner og der er et utrolig godt fællesskab. Gevinsterne var helt klar overskud og selvtillid.
Jeg er så glad for at der i Danmark er denne mulighed for at hjælpe børn som har brug for et lille skub i hverdagen. Hvis de bare får halvt så meget ud af det som jeg, så har de virkelig vundet meget:O)

Så støt den gode sag... Man kan også give en pengegave til fonden her.

I år er julemærket lavet af Thomas Schrøder.

1 kommentar:

AnnikaDK sagde ...

Ja, også et af de formål jeg støtter år efter år - og at have det i sine emails gør jo det så let at minde andre om at de måske også ønsker det.