mandag, april 07, 2008

Ny jernhest i stalden...

Vi fik lige indskud tilbage fra den gamle lejlighed. Vi havde aftalt at pengene skulle bruges til nye cykler til os begge to. Jacobs cykel røg ud da vi flyttede og min stod til den helt store omgang på cykelværkstedet. Vi bor midt i byen nu og det er rart at kunne cykle på arbejde, ned og handle osv.
I dag købte vi så min cykel. Synes godt nok det var svært at vælge - og cykelhandleren var ikke til megen hjælp. Han sagde de var nogenlunde ens i kvalitet - så det var bare om at vælge en man kunne lide.... Efter at have kigget og mærket og pillet og prøvet i lang tid valgte jeg så den her fine Batavus cykel. Kan godt lide farven (de fleste andre var mintgrønne eller cremefarvet) og kurven og sadlen er også rigtig lækre.
Nu kan jeg bare cykle derud'af...
Man er jo også nød til at have sig en cykelhjelm.
Alle årene på Uni skal ikke spildes ved at jeg slår hovedet i asfalten.
Min gamle cykelhjelm røg ud ved flytningen. Så jeg har bestilt denne Nutcase cykelhjelm.
Er den ikke FIN? Tænkte den passede godt i farven.
Det bedste er dog at der bagpå står "I love my brain"...
OPDATERING: en lille service meddelelse: hjelmen er en nutcase. Ritter er importør i DK og her kan du se hvor du kan købe den.

Jeg har også shoppet lidt mere. Søsteren og jeg bestilte sko fra Taylor Shoes. Jeg har længe gerne ville have nogle med lukket overside til at have på på hospitalet. Derudover bestilte jeg nogle almindelige. Jeg har nogle crocs i forvejen som jeg ELSKER. Jacob hader dem fordi de er lysserøde så jeg har bestilt dem i en lidt mere moderat farve...

Selvom jeg næsten er 100% sikker på at de bliver taget i tolden - kan det stadig godt betale sig at bestille dem i USA. Vi har betalt 1200 kr for 6 par sko - incl fragt. Dem jeg har i forvejen har jeg betalt 500 kr for.

Hav en god dag allesammen.

12 kommentarer:

Charlotte Ravn sagde ...

Sej cykelhjelm :) Tillykke med både den, cyklen og de nye sko!

Diana sagde ...

Uh, jeg er også bare storkunde hos Taylor shoes, elsker deres udvalg og deres hurtige levering - har været trofast kunde der siden Crocs holdt sit indtog i DK.
Og så er jeg nødt til at vide, hvor du har købt den cykelhjelm !!! Den er da bare for fed, og sådan en må jeg eje i stedet for min dødsyge sorte hjelm !!!!

Marie sagde ...

fed cykel :) min cykel er lyserød hi hi. Er godt nok også lidt træt af farven, tror måske jeg maler den her til forår/sommer.
Og fed cykelhjelm, ja det er vigtigt og passe på sig hoved.

de der crocs, har godt hørt de er gode og gå i..men jeg har ik helt overgivet mig endnu ;)

Stinne sagde ...

WAAAU Ny header - den er super sød! Lækre indkøb - du må have nogle billeder af dig selv iført den hjelm der så du kan scrappe!

piabau sagde ...

DEn er da bare for lækker den cykelhjelm

lam sagde ...

Sej cykelhjelm, sad lige at tænkte at mønsteret på den ville gøre sig godt ud som scrap papir ;O)

Sofie Thomsen sagde ...

Sej cykel og endnu sejere cykelhjelm. Den må du "blende" ind i et layout om nogle af dine første cykelture på din nye cykel.
(Det var en scrap-udfordring!)
God(e) cykeltur(er)!

Kh
Sofie

netti sagde ...

Lækker sykel du har fået og sikke en feeeed cykelhjelm - den skriger da på scrap *S*
Må man godt bruge crocs på hospitalerne - jeg sys de skrev noget om at de gav statisk elektrisitet engang, men fede det er de!!

daisy sagde ...

Sykkelhjelmen var utrolig kul! Sykkelen også! Kunne tenkt meg ny sykkel, jeg også, men har ikke råd til det akkurat nå. Kanskje til sommeren! :)

Flott dåpsgave i forrige innlegg, forresten. Hyggelig å finne på noe spesielt, synes jeg!

Mita`s hjørne sagde ...

Gratulerer med ny sykkel, hjelm og sko...
Gleder meg til å få ta ut min sykkel også nå... og hjelm på hodet er en selvfølge...
Her er gubben og junior for lengst ute med sykkelene - racere, de trener - jeg bare tusler etter...

Ha en koselig dag og uke...

Kom så igang sagde ...

Du har da fået meget ud af dit tilbage betalte inskud

MH72 sagde ...

hvor er det bare sjovt med "I love my brain" teksten på hjelmen :-)