onsdag, maj 21, 2008

Berlin...

Så er jeg atter hjemvendt fra Berlin. Kæresten og jeg har været på en lille forlænget weekend dernede. Det var bare skønt - det er nu dejligt at komme ud og holde lidt ferie.
Her følger lidt billeder dernede fra. Vejret var ikke helt godt - lidt overskyet. Så jeg har faktisk ikke taget så mange billeder. Var i Berlin sidste forår med min søster - og der var vejret super godt. Det er lidt pænere med blå himmel end gråt og skyet...




Vi var en tur i tv-tårnet. 368 m til toppen.

Der er godt nok højt ned! 203 m fra udsigtspladsen...

Rigsdagen - elsker den her kuppel. Jeg synes den er så pæn.

Neue synagoge

Tv-tårnet kan ses over hele byen.

Der ligger massevis af disse "snublesten" i fortovet i Berlin gamle jødiske kvarterer. De ligger ud for bygninger hvor der boede jøder som blev deporteret og omkom ( i koncentrationlejrene) under 2. verdenskrig.


4 kommentarer:

Kom så igang sagde ...

Det ser ud til, det har været en fin tur du har været på.Dine billerder er nu flotte tros gråvejr.

Rumlebumle sagde ...

Velkommen hjem igen. Det ser ud til I har haft en dejlig tur trods det lidt kedelige vejr.. Billederne fortæller da en hel del om nogle af jeres oplevelser :)

Jette W sagde ...

Jeg er selv vild med Berlin, det er en dejlig by til en forlænge weekend.
Ja den kuppel i Regeringsbygninge er bare flot. Men det kan nogen gange tage meget langt tid at komme igennem sikkerhedtjekket.
Det ser ud til i har haft en dejlig tur.

Koselig koselig sagde ...

Tyskland er et fint land. Jeg var der som 14-15 åring på ungdomsleir med AUF. Det var moro. Vi var da litt rundt omkring, bl.a i Bergen Belsen leieren hvor Anne Frank var og døde. En utrolig sterk opplevelse.

Berlin skulle jeg gjerne ha vært i, det ser ut som en veldig flott by :)