mandag, juli 06, 2009

Sværtede kanter...

Jeg tænkte jeg ville løse et af livets store mysterier, nemlig hvordan man sværter kanter som på kortet ovenfor. Nej pjat - der er mange der har spurgt, så derfor kommer der her en lille HOW-TO:

1. Jeg bruger:
stempelmotiv
nestabillietie dies + embossing mat
Revolution + embossing plade (den tynde)
Sværte + værktøj til at påføre det med
Tape (jeg bruger noget der er til at fjerne igen)
2. Jeg placere min nestabillitie die ovenpå stempelmotivet. Jeg sætter den lige fast med et par små stykker tape så den bliver siddende hvor den skal. Tapen skal ikke gå inden for kanten da der så kommer mærker i det færdige produkt.


3. stands motivet ud.

4. Lad die og papir ligge. kom nu embossing mat + embossingpladen over og emboss (jeg bruger også et styk karton i mellem, det kan man gøre efter smag).

5. tag papir og die ud af Revolutionen, lad det hele blive sammen

6. svært nu kanterne mens die'n sidder på. Jeg gør det at jeg sætter puden (på sværte værktøjet) ned på dien og så bevæger mig indad i cirkelbevægelser. hvis man sætter den direkte på papiret efter man lige har kommet sværte på kommer der kantede områder med meget sværte.
Jeg sværter hele vejen rundt. Bagefter fjerner jeg die og overskudende papir (og tørre dien af).

7. Her er så det færdige resultat.

9 kommentarer:

Nikolette sagde ...

Det er et flot resultat du der kommer frem til.. og så har du lige givet mig et tip til, hvordan jeg bruger mit "blending tool", som jeg vandt i lørdags.. tak for det!

Anne Bente sagde ...

wawww, det er altså så flot, det må jeg bare prøve, men tror ikke jeg kan få så flot resultat som dig:)

Anonym sagde ...

1000 tak for en fin og udførlig how-to. Teknikken må jeg hellere afprøve - for det ser jo rigtig flot ud. KH 10na

Karina sagde ...

Ja flot ser det ud. Nu mangler jeg bare en Revolution og nestabillieties.. ; ) ; )

madamtridse sagde ...

Sikke en lækker effekt. Tak for den meget detaljeret How-to. :)
Sikke nogle skønne kort og LO du fik lavet til Scrap'n'dream. Vild med dit selvportætLO. Lækker opsætning. :)
Tak for sidst det var hyggeligt at møde dig og din søster i lørdags :)

Tanja sagde ...

WAUW hvor giver det bare en rigtig god effekt...
TAK for en god How To do... :o)
Scrapknuzz Tanja

Pialine sagde ...

Super lækkert tip som bare har en rigtig god effekt - tak for det Sarah.
Knuzzer
Pialine

Marolle sagde ...

tak for visningen, nu tror jeg ogsåjeg kan finde ud af det, tak :)

Anne Thormose sagde ...

Tak for tippet - det ser rigtig godt ud, så det må da afprøves. ;o)