søndag, december 04, 2011

4. december...


Så er vi nået til 4. december. Weekenden har været fyldt op med julefrokost og julehygge. 
Jacob har et "fritidsjob" hvor han indimellem sælger biler om lørdagen. I går var vi til julefrokost der. 

Som underholdning kom denne skønne dame - Helle aka Formand for Autohusets fanklub aka Peter Mygind. 

Må sige manden normalt ikke er min kop te, men han var virkelig utrolig morsom og enormt grænseoverskridende (på en sjov måde). Der var flere mænd der fik et kys med på vejen. 


Jacob blev hevet på og skulle lave et noget gymnastik med en moppe - som verden mest usmidige mand var det lidt af en udfordring! 


Og her får han scoretips med på vejen, hvorefter han skulle danse og score en fremmed dame!  Må sige han tog det meget pænt! 


Og som man nok kan se så var det ganske sjovt:O)

Søndag stod på julehygge med FDF'erne. 
Da vækkeuret ringede kl. 8 fortrød jeg lidt mængden af alkohol jeg havde indtaget i løbet af aftenen, men jeg kom da op og ud af døren (Maria kørte - bare rolig). 


Startede med en tur i kirke - undervejs var der en salme jeg ikke kendte, men da de begyndte at spille og synge tænkte jeg "det der - det kan jeg simpelthen ikke få til at passe så jeg kan synge det" - og jeg havde faktisk givet op. I løbet af verset begyndte der at sprede sig en vis uro hos præsen, koret og diverse kirkegængere. En fra koret fik endelig organisten til at stoppe midt i andet vers - og det viste jeg at han var i gang med melodien til en helt anden salme! 


Efter kirke var der hygge i vores kredshus. Vi lavede risengrød og der blev bagt Svenske peberkager - efter min farmors opskrift. 
De bedste brunkager i verden - og du kan se en opskrift her


Der blev også klippet julepynt og hygget. Hjertet her har søster lavet. Det hænger på vores juletræ - som er grønmalet rundstok og blomsterpinde. Grenene kan fjernes og træet pakkes sammen uden for sæson og så drysser det ikke. 
Før havde vi i 3 år en gren hængende med julepynt på - det så sådan her ud. 
(den han kun midt i rummet fordi vi "holdt juleaften")


Hav en god dag. 


5 kommentarer:

hanneby sagde ...

Hvor ser det altså hyggeligt ud med alle de ting du har fået nået i weekenden, og for fremtiden, får i nok noget sjov med " er det mon den rigtige melodi til den salme " ...

Dejlig uge til dig ...

Knus fra Hanneby

Mette Wad sagde ...

Hold da op en sjov og travl weekend du har haft:-)
Fedt at få besøg af selveste Peter Mygind, synes nu også engang imellem han kan være for meget!
Og så kom jeg da lige til at grine over den samle med den forkerte melodi, kan lige se det for mig:-)

Fru Munkbøl sagde ...

Hold da op det lyder til at ha været en sjov julefrokost, sådan skal en julefrokost være efter min smag, det er altid sjovt når der kommer en og gir' et sjovt indlæg:)

Ditte sagde ...

Wauuu, hr. Mygind har da supersexede ben ;)
Synes det lyder til at have været et morsomt indslag til en julefrokost, og dine billeder alene, kan få mig til at trække på smilebåndet.
Kan godt lide ideen med det drysfrie træ. de er faktisk blevet så moderne og kaldes filigran træer, de koster skam en hel, ca. 1300,-, men er man lidt fiks på fingrene kan man jo selv, som du også viser.
Forsat god mandag ;)

Cecilie sagde ...

Sikke en week-end! Jeg er imponeret over, at Jacob ser ud til at tage Peter Myginds løjer så roligt. Sejt gået.

Det er dejligt at kigge ind i jeres julerier; så hyggeligt.