onsdag, oktober 17, 2012

Nyheder herfra....

Hejsa
Det er sørme længe siden, men tiden går bare derudaf. 

I mellemtiden er Jacob og jeg blevet forældre til en lille (eller retter stor) pige. 
Den 24. august 2012 kl. 3.24 kom Agnes til verden. 
4365g og 57cm 

Fødslen var en lidt hård omgang, men både Agnes og jeg har det glimrende og allerede efter 14 dage var jeg ikke afvisende over at gøre det igen på et tidspunkt (selvom det absolut ikke er sikkert). 
Blev sat i gang under indlæggelse, efter 4 døgn tog de vandet, det havde jeg veer på i 1,5 t, hvorefter jeg fødte på vedrop - dvs at Agnes blev noget trykket under presseveerne og endte med at blive taget med kop.   
Hun var noget slap da hun kom ud og måtte en tur på bordet og have c.pap men rettede sig rigtig fint. 

De første billeder af prinsessen ser derfor sådan ud ! 
Far og datter holder hånd. 

Jeg blødte en del og det tog 2 jordemødre, 2 læger og al de isenkram de havde på afdelingen (sådan føltes det) 2 timer at sy mig. Ikke fordi bristningen var så stor, men fordi de ikke kunne komme til at se pga. blødning og kommer ordenligt til. Jeg ville bare ikke i fuld narkose hvis jeg kunne slippe og det kunne jeg, selvom det næsten var værre end det at føde. Jeg bandede mig igennem de 2 timer. 
Jacob sagde at jeg ikke havde sagt noget under fødslen men forvandlede mig til en havnearbejder da de gik igang med at sy. 

Vi har det godt og Agnes trives i høj grad, tøjet i str. 56 er en saga blot for længe siden. Hun bliver 8 uger på fredag og er så dygtig. 
Jeg er begyndt at vende mig til at gå hjemme og have en der er afhængig af mig hele tiden. Det er noget andet en det jeg er vant til, men det går faktisk helt fint. 
I skal da have lidt billeder af vidunderet. 






---------------------------------------------------------------------------

I går måtte vi også sige farvel til vores dejlige hund Simba. Han ville være blevet 9 år på fredag og har boet hos os i lidt mere end 7 år. 


Vi hentede ham en junidag på et internat på Fyn og har ikke fortrudt et øjeblik.
Han var en dejlig, glad og venlig hund. Han elskede virkelig bolde, brød og badeture - og når vi var i køkkenet.



Over den sidste tid begyndte han at gå og tabe sig, drak uendelige mængder vand og tissede meget. Som vi havde mistanke om, viste det sig han havde sukkersyge og de sidste uger blev han dårligere, han tabte sig 800g de sidste 8 dage. Han var slet ikke den samme hund mere, var ikke glad, orkede ikke at gå ture og skulle virkelig overveje om han ville rejse sig for at blive kælet med.
Hvis vi skulle beholde ham skulle han have insulin (stikkes) 2 gange dagligt + div. kontroller (behandlingen kan være svær at kontrollere), specialkost og samme mængde motion hver dag.
Som ejer må man tage en beslutning om hvad der er rimeligt for ens dyr og vi blev efter mange overvejelser enige om at vi ville sige stop her og hellere huske ham som den fantastisk dejlige hund han var. Og jeg er helt overbevidst om at det var det rigtige vi gjorde selvom det er hårdt og jeg faktisk savner ham mere end jeg troede jeg ville.

Lidt nyheder herfra.
Mon ikke snart vi ses igen snart.


8 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Tillykke (igen) med lille Agnes. Hvor er det nogle dejlige billeder!

Det må have været hårdt, at skulle sige farvel til jeres hund, som har været ved jeres side i så mange år.

Nyd barslen!

Margit sagde ...

TIL LYKKE... igen, igen. Selvfølgelig hårdt at sige farvel til vovsen... men må sige at jeg forstår jeres valg...
Håber vi ses næste lørdag til SnD... MED AGNES!!! =0) ;o)
knus

10na sagde ...

Tillykke med prinsessen, syntes godt nok du var lidt stille, men det var der jo en god grund til :-) hvor er hun bare sød. Nu har du jo et super emne at scrappe. Kh 10na.

Linda sagde ...

Stort tillykke:-)
Skønt at du er tilbage på bloggen og rigtig dejligt at du viser billeder at jeres skønne datter.
Ja Sarah, det er en kæmpe omvæltning af blive forældre men skønt, så nyd tiden....pludselig er de store og blevet deres "egen":-)
Trist med Simba, vi har prøvet det to gange....det eneste jeg kan anbefale er...få købt en ny:-)

Lykke til med alt, glæder mig til at se mere her hos dig.

Marolle sagde ...

stort tillykke med jeres lille pige, Agnes hvor er det sødt.

Trist med jeres hund, men det er vigtigt at stoppe mens tid er.

Charlie sagde ...

Trist med jeres vovse - præcis det samme skete for os da vi havde fået Mie - og set i bakspejlet havde vi det fint med at vente med nyt kæledyr til hun var vokset fra kun at være på gulvet på maven selvom hun var god til at samle hundehår sammen =0).

Hvor er hun skøn "lille" Agnes og jeg husker sjovt nok også broderiarbejdet som værre end selve fødslen så velkommen i havne-arbejderklubben =0). Tak for din hilsen - jeps tiden går hurtigt med sådan en lille frøken i huset men NYD det for det er en tid der ikke kommer tilbage. GLÆDER mig til at se hende IRL snart. KH

Eva (Fister) sagde ...

Dejligt at høre og se fra dig igen :) Og hvor er Agnes bare skøn.

Håber vi ses til SAM.

HenrietteH sagde ...

Hej Sarah...

Har tænkt meget over om der mon var kommet en dejlig bebse hos dig... Og dejlig ser hun jo absolut ud til at være... Stort tillykke med vidunderet - og stort knus herfra..