søndag, december 09, 2012

9. december 2012...

Goddag derude og glædelig 2. søndag i advent. 
Her daler sneen vedvarende ned, men snestorm vil jeg nok ikke kalde det endnu. Det er dog lidt spændende hvordan vejret udvikler sig, det er nemlig meningen at vi skal holde lidt fødselsdag for manden i dag. Status er at svigerforældrene er sneet inde, i hvertfald indtil der har været en sneplov forbi (de bor på landet op af en lille vej omgivet af marker), 
I går var vi til årets store bagedag hos min faster. Vi har bagt hvert år i rigtig mange år, normalt er mine små søskende også med, men de kunne ikke i går.  Vi plejer at bage en 3-4 slags småkager, men jeg havde hørt i DK juleshow at det i Norge først blev jul når man havde bagt 7 slags og det kunne vi jo ikke have siddende på os. Så 7 slags blev det! 
 De vanlige svenske peberkager og amerikanske cookies... 
 Ægte jødekager som bare er så lækre og så en gammel kending Korenderkager vi ikke har bagt i mange år, fordi vi engang kom til at bage en forkert opskrift som var rigtig dårlige. 
Kokoskranse - fra Amo bagebogen. 
Og Vaniliekranse nu vi var igang (også fra Amo)... 
 Og så lige kokostoppe (fra Pia's blog), som var super nemme at lave, vi kom ikke chokolade i men dyppede dem i chokolade (ville nok prøve at komme lidt mindre kokos i næste gang), men gode var de. 

Mig, Agnes og min faster. 
Agnes putter hos far (og prøver at spise hånden). 

Hav en god dag derude. 

5 kommentarer:

ingejc sagde ...

Mums hvor ser det lækkert ud. Fortsat god decembersøndag.

Linda sagde ...

Hold da helt op, nu har I da kager til et stykke tid...men det er nu så hyggeligt:-)
Jeg har bagt brunekager og idag blev det til vanillekranse.
God aften

Annette sagde ...

Hold da op. Du har jo et helt bageri !
Vi har lavet Pia Baus makroner i dag, og vi skal heller ikke have så meget kokos i næste gang. Men vi havde chokoladen i kagerne, og de er altså lækre.
Helt klart en opskrift vi skal gemme.
God aften til jer.

Sofie Fjeldsted Olsen sagde ...

Hold da... småkage! Hvor ser det lækkert og julet ud!

... og jeg kan godt huske da mine børn var så små at de lige havde opdaget at de havde hænder... smagte og smagte på deres knytnæver :O)

God 2. søndag i advent.

Jette W sagde ...

Hold da op med små kager.
De Pia toppe må prøves. :)