lørdag, december 14, 2013

14. december 2013...

De sidste måneder har vi fået måltidskasser fra Årstiderne. Hvilket er ikke mindre end genialt. Super lækre råvarer og nemt at gå til. Vi får normalt til 4 dage/ugen og det passer som regel fint, men i torsdag stod vi uden noget planlagt på menuen.
Heldigvis viste DR et program med Jamie Oliver hvor han lavede Beef Kofta Curry på 15 min!  Det passede lige med nogle af de ting jeg havde på lager, så det blev dagens menu. Jeg brugte kylling i stedet for kofta/hakkekød, chilipasta i stedet for frisk chili, kun ærter i risene og nogle andre krydderurter (ja det ville nok have være bedre med mynte, men det havde jeg ikke og det andet skulle bare bruges) + jeg lavede en hurtig salat. Det var super nemt og hurtigt at lave og smagte rigtig godt. Så det er nok ikke sidste gang det kommer på menuen. 
Så hermed lidt inspiration hvis der er trang til noget andet end julemad - (og ja karryretter er bare ikke kønne). 



Hav en god dag. 

1 kommentar:

rhh sagde ...

Detkan da være man lige skal studere den opskrift lidt, for at få noget andet end det vi plejer.
Kender godt det der med at starte med en opskrift og så efterhånden skifte tingene ud med det man faktisk har i stedet for at gå ud og købe nyt