søndag, november 30, 2014

30. november 2014 - 1. søndag i advent


Jeg har en vist tendens til at julen kommer bag på mig. Med en mand med fødselsdag 7. december og som helst ikke vil have julepynt op før det, en 2 årig og et fuldtidsjob, så når det næsten at blive juleaften inden jeg kommer igang med at få pyntet op. I år skal vi oven i købet ud at rejse i december og heller ikke holde jul hjemme.

Jeg ejer egentlig ikke specielt meget julepynt, har nogle nisser og forskellige sager som kommer op hvert år, men det er ikke noget jeg planlægger så meget. 
I år har jeg dog et par projekter jeg gerne vil lave - med inspiration i det skønne Pinterest. 

Billede herfra
Fine farved filthuse. Synes det er så skønne. Er mest bekymret for om jeg kan hitte ud af at klippe vinduerne. ;) og om min symaskine gider makke ret.  

Billede herfra
Fine foldede stjerner. Har prøvet at lave et par stykker og det var ganske nemt. Skal dog bruge noget lidt tyndere papir end mønsterpapir. Bogsider tror jeg er perfekt.

Billedet herfra

Og stjerner op fine grene - evt. med en lille lyskæsde og kogler. 

Billedet herfra

Jeg synes disse rensdyt er mega nuttede og ikke alt for grimme af at det er noget børn kan være med til at lave. ;O). Hvis jeg kommer over min nærighed og får bestilt nogle brune piberensere så skal vi så meget lavet sådan nogle mig og Agnes. 


Billedet herfra

Jeg så allerede dette sidste år og synes det var en fantastisk ide. Tror en hvis ung dame vil synes det er sjovt at lege med. 

Billedet herfra

Hvis det går virkelig højt kunne jeg godt tænke mig at lave sådan en ramme til at hænge julekort på. Evt. med lyst på snorene. Hvis farven ikke er alt for julet kan man jo også bruge den på sit kontor til kort og billeder resten af året. 

Det er lidt af de kreative planer jeg har for december. 

Hav en god aften

3 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Det er noget lækkert inspiration, du har fundet.
Hvordan laver du de fine papir stjerner?
Jeg vil glæde mig til at følge dig i december.
God 1. december.

Cecilie @ancema.dk sagde ...

Jeg synes, det er dejligt, at I er ude at rejse i december :) Men jeg håber da, at du får nået lidt af det, du har vist her, for der er nogle rigtig fine projekter. Glæder mig til at følge med her hos dig i december.

Karina Beck sagde ...

Ps. Jeg fandt den selv på Pinterest.
God ferie.