tirsdag, december 02, 2014

2. december 2014


I søndags lavede jeg flødeboller sammen Agnes. Eller dvs. hun hjalp lidt og gik i vejen resten af tiden. Jeg brugte Mette Blomsterberg opskrift som du kan finde på denne blog. Hvis der bliver en næste gang vil jeg dog lave dem med kransekagebund som disse her.
Jeg havde virkelig et bøvl med chokoladen, tror det var noget møgchokolade for selvom jeg tempererede og var meget forsigtig var den alt alt for tyk og trak skummen af bundene når jeg forsøgte at dyppe dem. Det blev derfor en knap så elegant udgave hvor jeg bare hældte det over med en ske. Må prøve noget andet chokolade en anden gang. 

En hjælper i køkkenet. Og med gammeldags håndmixer. 

Naturel og med hindbærskum

Små fingre som ikke kunne klare ikke at prøvesmage. 

Meget kunstfærdigt chokoladebetræk. 

Men smagen var god nok! 

Hav en god dag. 

10 kommentarer:

Pia Krogh Larsen sagde ...

De ser godt nok lækre ud :)

Karina Beck sagde ...

Selvom du ikke er helt tilfreds, så ser de lækre ud ; )
God 2. december.

Annette / aka sagde ...

De flødeboller ser altså flotte ud. Og glem alt om at lave tingene lige så elegante som Fru Blomsterberg.
Henriette har alle hendes kogebøger, og ser gerne at mors kager ser ud som billederne i bogen. Så jeg ved, at det er en ulige kamp......... Og hvis materialerne ikke er i orden, så kan ingen mor lave mirakler.
Men bare de smager godt....!

Charlie sagde ...

Små fingre på gale veje - skønt foto. Og de ser altså meget lækre ud. =0)

Cecilie @ancema.dk sagde ...

Hvor ser det bare hyggeligt ud! Jeg kan godt forstå, at Frk. A måtte smage lidt - hun ved jo godt, hvad der er lækkert :)

Hanneby sagde ...

Tak for et godt grin Sarah, jeg troede kun det var i min familie det hedder chokoladebetræk, - .. lækre flødeboller :D..... kransekagebunde .. det er bare MUMS under ... :D

Mio sagde ...

De ser ihvertfald lækre ud, dejligt med lille hjælper det kan man altid bruge : )
Rigtig god 2 dec

Margit sagde ...

MUMS... uanset at de er lidt "skæve" så ser de altså lækre ud. Kan nemt forestille mig at det kan volde problemer at få chokolade på =0))
Og A ser da svært aktiv ud - anyway...fnis
God dag.

Maryann Laursen sagde ...

Jeg synes nu de ser skønne ud Sarah og bare de smagte halvt så godt, som de ser ud til her, var de helt sikkert kanon lækre.
Skønne billeder af den lille frk, og selvfølgelig skulle hun da smage, har du ikke set Masterchef? De siger det jo konstant, at man SKAL smage på ALT før man melder sig færdig ike? ha ha ha

Ann Weiss sagde ...

Ja det er ikke nemt at overtrække! Jeg har endnu ikke kastet mig ud i det, selvom jeg ellers gerne kaster mig ud i kager og søde sager! :D Synes nu de ser lækre ud alligevel!