mandag, december 22, 2014

22. december 2014


December og julen har en vis tendens til at komme bag på mig og når den er her går det alt for stærkt. Jeg når altid det med gaver, julebagning og lidt julepynt kommer der også op, men jeg har altid lyst til lidt mere juleri end jeg faktisk når. 
Til næste år er Agnes 3 år og jeg ville rigtig gerne lave nogle ting med hende og starte nogle juletraditioner. Men et eller andet sted har jeg indset at jeg er nød til at planlægge det lidt mere end jeg gør nu. Nu tænker jeg "hov er det december - måske skulle man have et kalenderlys" - " nå nu blev det den 7. så kan det være lidt lige meget" og det samme med adventskrans, juleklip, oppyntning, juletræ, kreative projekter osv. 
Så planen er at til næste jul skal jeg have udtænkt en slagplan om hvad jeg gerne vil i december - og ikke mindst have købt materialerne ind i god tid (altså det der kan og skal købes i god tid). Jeg har ikke vilde ambitioner, men det kunne være fedt at kunne nyde juleforberedelserne lidt mere end jeg gør nu. 


Mine tanker indtil videre er:
- en juledekoration (ikke et kalenderlys eller adventskrans - for det er for meget projekt at få det brændt ned) - og gerne lave det med Agnes. 
- Adventsgaver - gerne til hele familien - synes Agnes skal lære glæden ved at give gaver. 
- En kreativ dag med Agnes hvor jeg vælger et par ting vi kan lave - og gerne noget der kan bruges som gave til bedsteforældrene. 
- et kreativt juleprojekt til mig
- Et juletræ og oppyntning i huset 
- At skrive julekort - husk at købe frimærker og julemærker i god tid. (jeg har fx ikke sendt julekort i år fordi jeg ikke har købt frimærker)
- julebagning med min faster
- følge med i en julekalender - gerne en man kan se når man vil også. 


Jeg overvejer at lave mig en lille notesbog med ideer, inspiration og planlægning. Men nu må vi se. Næste jule skal i hvert fald være mere planlagt end denne. 

Hav en god dag. 


3 kommentarer:

kortmager sagde ...

God strategi! At være "godt med" giver også lidt mere energi - for det tapper en, når man tænker på, hvad man IKKE når og egentlig gerne ville. God dag til dig

Gitte sagde ...

Det lyder som en rigtig god ide, at lave en slagplan for julen næste år. Så mange ting man gerne vil nå på de få dage som juledagene jo er. Tror jeg vil "låne" din ide. :)

Rigtig glædelig jul til dig og din familie

P.s Et forsinket tillykke med din mands runde fødselsdag.

Pia Krogh Larsen sagde ...

Ih, hvor jeg kender det! Du er absolut ikke den eneste, som har de bedste intentioner, men hvor det ikke altid bliver som ønsket. Life happens eller hukommelsen har huller ;)