tirsdag, december 23, 2014

23. december 2014

Det her er et indlæg som jeg har skrevet på Scrapsisters forum, men egentlig havde tiltænkt bloggen i første omgang, så nu kommer det også her. 

Nu er året ved at rende ud og et nyt står for døren og dermed også et spritnyt år hvor man kan tage fat på, fortsætte eller opgive project life. 
Jeg går og overvejer hvordan mit project life for 2015 skal være. Hvad fungere for mig og hvad gør ikke. Lige meget hvad er jeg fast besluttet på at fortsætte ind i 2015. For hold nu op hvor jeg elsker de album og jeg tror det bliver en uvurderlig skat i fremtiden. Så ja det er surt show ind imellem men det er det værd. Det at få billederne ud fra computeren og ind i et album gør det så meget mere tilgængeligt. Det er selvfølgelig primært de gode og sjove historier men også glimt fra vores hverdagsliv og mest ting som er for alles øjne. Men det er ok for mig. Jeg har andre kanaler til det lidt mere trælse i livet. 
Jeg synes Trine Brandt-Lassen har mange fine tanker omkring det at gemme sine hverdagsminder i et format som PL i Scrapsisters artiklen her:http://scrapsisters.dk/blog/project-life-inspiration-trine-brandt-lassen

I 2014 har jeg kørt en ret stram model, lavet det ugevis med skiftevis A og F lommer, billeder der passer i lommerne og hvide kanter på billederne. Jeg har brugt ens uge- og kalenderkort. Derudover har jeg brugt "rigtige" PL kort og fra samme serie til hver uge (mest fordi det er det letteste).
Jeg har været bagud fra dag et og er det stadig, men er lige ved at ligge sidste hånd på redigering af billederne til de sidste 4 uger jeg mangler at få fremkaldt. Jeg har ikke rigtig forsøgt at følge med, andet end at få ordnet billeder ind i mellem og delt dem ud i ugemapper, redigeret og sendt til fremkaldelse. Billederne bliver sat i lommer når de kommer tilbage fra fremkaldelse og jeg finder nogle kort der passer og sætter i (Det kan jeg sidde foran tv'et og gøre). Så mangler der bare tekst og pynt og der har jeg taget nogle dage og lavet nogle stykker af gangen. 

I 2015 forstiller jeg mig at lave det månedsvis. Gennemgående vil jeg gerne fortsætte med billeder der passer i lommerne, men kunne godt tænke mig at lave nogle lidt mere kunstfærdige sider ind i mellem. Jeg forsætter i 12x12 formatet og i mine sorte album. Blev lidt forelsket i et med guld og turkis, men om 5 år er jeg nok glad for de er ens og neutrale. Jeg har købt nogle K lommer som er dem med 10x10 lommer foroven og neden dem tænker jeg at kombinere med A og F. Men nu må vi se, ved ikke om de K lommer vil fungere for mig. Jeg vil sortere billederne i hvert fald efter hver måned, så jeg ikke lige pludselig har 6 måneders billeder der skal ordnes. Og også gerne fremkalde en gang om måneden. Jeg vil forsætte med at bruge PL kort på de fleste sider, men også lave nogle sider hvor jeg bruger andet papir og teknikker (de mere kundstfærdige sider). 
Derudover håber jeg i 2015 at kunne gå til PL, vi er i hvert fald nogen der har talt om at lave en fast aftale en aften hver 14. dag og lave PL. 

Jeg er klar på et nyt PL år - hvad med dig? 

1 kommentar:

lam sagde ...

har læst dit indlæg på SS og svaret der. God tanker du har gjort dig